Roadtrip Noorwegen (zomer 2020)

23 Januari 2021 | My First Trip... | Noorwegen | Laatste Aanpassing 23 Januari 2021

REISVERSLAG NOORWEGEN JULI & AUGUSTUS 2020Raf, Caroline, Joppe en LeonieVoorbereidingDe voorbereiding van onze reis is al een verhaal op zich. Zoals gewoonlijk maakten we in het najaar alweer plannen voor een volgende reis. Dat zou ditmaal Scandinavië worden, en dat voor bijna twee maanden, van ...

Amed, Munduk, Pemuteran

10 April 2015 | My First Trip... | Indonesië | Laatste Aanpassing 10 April 2015

Vrijdag 3 aprilDie dag zouden we het wat rustiger aan doen. Lekker lang uitslapen. Ontbijt was niet veel soeps in dit hotel, maar goed. Joppe maakte zijn huiswerk, ik nam rustig de tijd om het reisdagboek aan te vullen. Rond 2 uur in de namiddag vertrokken we met de brommertjes, op zoek naar een ‘ba...

Yogyakartha + Bali : Ubud, Sedimen, Amed

02 April 2015 | My First Trip... | Indonesië | Laatste Aanpassing 02 April 2015

Woensdag 25 maartDie ochtend was het alweer vroeg opstaan geblazen. De taxi wachtte ons op na het ontbijt en bracht ons naar Prambanan. Dit hindoëistisch tempelcomplex bevindt zich even buiten de stad. Het wordt omringd door zowel een katholieke kerk als een moskee én bevat in haar archeologisch par...

Bali : Sanur + Yogyakartha

24 Maart 2015 | My First Trip... | Indonesië | Laatste Aanpassing 24 Maart 2015

Donderdag 19 maartNa een rustig ochtendritueel doken we alweer het zwembad in. We onderbraken de zwemsessie enkel om even naar de lokale ‘bakery’ te gaan. Rond 16u stond de taxi klaar die ons naar het zuiden van het eiland zou brengen. De chauffeur bleek een spraakwater eerste klas te zijn, hij rate...

Bali : Sanur

18 Maart 2015 | My First Trip... | Indonesië | Laatste Aanpassing 18 Maart 2015

DEEL III : INDONESIE (JAVA EN BALI)Maandag 16 maartEn dan was het zover, om 2 uur gingen we eindelijk van de grond. Het werd een lange en zware vlucht. In tegenstelling tot de heenvlucht, konden we nu echter profiteren van het tijdsverschil. De klok werd tijdens het vliegen immers 5 uur teruggedraai...

Northland 2

18 Maart 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 18 Maart 2015

Donderdag 12 maartHeerlijk ontwaken op dit schitterend plekje : zicht op zee en een zonovergoten appartementje !!!! Wat wil een mens nog meer. Nadat Joppe zijn huiswerk had bijgewerkt, reden we naar een plekje aan de Doubtless Bau (Matai Bay) dat de ‘vrouw des huizes’ (Marianne Storme, ja ja, ze hee...

Sounds, Blenheim, Coromandel en Northland 1

11 Maart 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Maart 2015

Maandag 2 maartNa het ontbijt en het huiswerk verlieten we de camping en parkeerden we onze campervan op de parking van het ‘recreation reserve’, naast de camping. Dit was een uitstekende plaats om te zwemmen, volgens de campinguitbater. Het water was inderdaad wel zalig, maar van het bij eb beloofd...

Tasman2

01 Maart 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 01 Maart 2015

Woensdag 26 februariDie ochtend werden we gewekt door de spelende geluidjes van Joppes ‘Apollo vriendinnetjes’. Joppe en Leonie waren natuurlijk op slag actief (een uurtje vroeger dan normaal, maar goed). We begonnen de dag zoals gewoonlijk met een heerlijk ontbijt. Nadien kon Leonie nog even spelen...

Wanaka, West Coast, Tasman1

25 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 25 Februari 2015

Maandag 16 februariNadeel van dergelijke camping is dat je al om 10 u moet uitchecken, een snel ontbijt dus en wij weer verder. We zouden even ‘stationneren’ aan het lokaal stadspark. Hier kon Joppe zijn les krijgen en Leonie contact leggen met een driejarige Kiwi op het speelpleintje. Nadat ons Wen...

Fiordland

15 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 15 Februari 2015

Dinsdag 9 februariHet meest zuidelijkste punt hadden we gehad, nu terug naar het noorden. Nog even een stop aan een soort ‘Mont Saint Michel’ aan de zuidkust (Monkey Island) en dan noordwaarts. We zoouden die dag rijden tot aan het begin van ‘Fiordland’, een bergachtige streek aan de zuidwestzijde v...

Banks Peninsula2 + Catlins

09 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 09 Februari 2015

Donderdag 5 februariDeze camping had naast een verlicht toilet nog een bijkomende faciliteit, namelijk een gratis wekdienst. Om klokslag half acht bonkte de plaatselijke commissaris op onze deur met de mededeling dat we om acht uur verplicht waren uit te checken. Hier hadden we ons natuurlijk niet o...

Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin

04 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 04 Februari 2015

Zondag 1 februari Afscheid nemen van zulk een mooie plek, t was moeilijk. Het ging dan ook heel geleidelijk aan…. Nog een lekker ontbijt, een beetje spelen in het winkeltje en dan ‘back on the road’. We zouden die dag de bergen inruilen voor de zee. We hielden nog een korte pauze aan een klei...

Banks Peninsula 2, Mt Cook

31 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 31 Januari 2015

Dinsdag 27 januariWe zouden het rustig aan doen, deze dag. Voor het eerst tijdens onze reis zagen we de hemel wat grijzer kleuren. Wolken kwamen opzetten vanuit de bergen. Na de gebruikelijke huishoudelijke taken (en ja, de was doen, dat hoort er na een paar weken ook al bij) en het huiswerk van Jop...

Banks Peninsula1

27 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 27 Januari 2015

Zondag 25 januariGrappig ! Wat gisterenavond nog een zeer idyllische plekje was, bleek bij dageraad een ordinaire parking van een recreatiedomein te zijn. De ‘dagjestoeristen’ uit Christchurch en omgeving stroomden toe. Die dag zouden ook wij het wat rustiger aan doen. Na de lessen van Joppe waren w...

Wellington2 + Kaikoura + Christchurch

24 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 24 Januari 2015

Dinsdag 20 januariOntwaken in de stad, ondanks het lawaai toch nog redelijk geslapen. Joppe was klaar voor zijn eerste toets aan de andere kant van de wereld : rekenen ! In tussentijd werd de was en afwas gedaan. Rond de middag gingen we dan op pad. Die dag zouden we vooral de ‘oude haven’ verkennen...

15 tem 19 januari

19 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 19 Januari 2015

Donderdag 15 januari Eerst alweer een lekker ontbijt ‘met zicht op zee’ : vers fruit met yoghurt en muesli, dan nog het taakje van Joppe maken (alweer die wiskunde!) en rond de middag vertrokken om de ‘east cape’ te verkennen. Het werd een prachtige tocht, vol afwisseling : de weg slingerde tussen b...

Dag 6, 7 en 8

14 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 14 Januari 2015

Maandag 12 januariEindelijk is het zover ! We mogen onze camper gaan afhalen. Nog wat formaliteiten en off we go !ah ja t is juist, ze rijden hier aan de linkerkant, o jeetje, even aanpassen, maar het went wel ! Ons Wendy is niet meer van de jongste, maar het is een kranige dame en ze is vooralgroot...

DAG 5 : Auckland

11 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015

Dag 5 : AucklandVandaag naar de zoo geweest. was erg leuk voor de kindjes. We beginnen er stilaan in te komen. Want in het begin is het toch wel een beetje aanpassen, zo in een totaal nieuwe omgeving. We kijken er erg naar uit om morgen de mobilhome op te pikken en dit prachtige land te verkennen....

DAG 4 : Auckland

DAG 4 : AucklandLaat erin is .... vroeg er weer uit ! Die jetlag toch : een hele dag slapen in het vliegtuig maakt dat je de volgende nacht natuurlijk aan enkele uren genoeg hebt. Van ons IBIS hotel namen we de bus naar het centrum van Auckland, daar hadden we een 'airbnb' geboekt (bij Sally en John...

DAG 3 Vlucht Maleisië - Nieuw Zeeland

11 Januari 2015 | My First Trip... | Maleisië | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015

DAG 3 : de vlucht naar Nieuw ZeelandDeze vlucht verliep merkelijk beter dan de vorige. Het was eigenlijk een soort 'dagprogramma' : s morgens vroeg opstaan en s avond (zeer) laat arriveren op je eindbestemming. Kindjes hebben tijdens de vlucht zeer goed geslapen, dat was ook echt wel nodig. Echte cu...

Kuala Lumpur

DAG 2 : Kuala Lumpur De tweede dag zijn we rustig begonnen, kwestie van langzaam aan te wennen aan het nieuwe klimaat en de jetlag te verwerken. Voor Leonie werd het een lange tijd aan het zwembad, Joppe en Caroline hebben hun eerste stappen gezet in het 'thuisonderwijs'. Dat heeft wel iet...

Aangekomen in Maleisië

07 Januari 2015 | My First Trip... | Maleisië | Laatste Aanpassing 07 Januari 2015

Hallo allemaal, Na een lange maar goede vlucht zijn we toegekomen in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Met een vreselijke jetlag (toen we aankwamen was het al 7u s morgens terwijl ons bioritme nog dacht dat het 12 uur s nachts was) zijn we in bed gekropen in ons knusse hotelletje hier en onde...

Roadtrip Noorwegen (zomer 2020) (434)

• P3690587-1
  • P3690840
  • P3700288-1
  • P3690509

Amed, Munduk, Pemuteran (12)

• Amed + Munduk + Pemuteran 191
  • Amed + Munduk + Pemuteran 266
  • Amed + Munduk + Pemuteran 209
  • Amed + Munduk + Pemuteran 269

Amed, Munduk, Pemuteran1 (15)

• Amed + Munduk + Pemuteran 076

• Sedimen + Amed 005
  • Sedimen + Amed 062
  • Sedimen + Amed 064

Yogya + Ubud + Sedimen + Amed1 (16)

• Yogya+Ubud+Sedimen 056
  • Yogya+Ubud+Sedimen 061
  • Yogya+Ubud+Sedimen 093
  • Yogya+Ubud+Sedimen 084

Bali : Sanur2 + Yogya (23)

24 Maart 2015 | My First Trip... | Indonesië | Laatste Aanpassing 24 Maart 2015

• Ahipara, Indonesie1 026
  • Ahipara, Indonesie1 083
  • Ahipara, Indonesie1 094

Sounds, Blenheim, Coromandel en Northland1 (27)

• sounds, coromandel, northland1 251

• vanalles 046
  • vanalles 036
  • vanalles 066

Wanaka, West Coast, Tasman1bis (10)

• wanaka, west coast, tasman1 382
  • wanaka, west coast, tasman1 250
  • wanaka, west coast, tasman1 298
  • wanaka, west coast, tasman1 406

Wanaka, West Coast, Tasman1 (19)

• wanaka, west coast, tasman1 200

• Fiordland 366
  • Fiordland 050
  • Fiordland 310

Banks Peninsula2 + Catlins (17)

• Banks Peninsula, Catlins 032
  • Banks Peninsula, Catlins 116
  • Banks Peninsula, Catlins 069
  • Banks Peninsula, Catlins 136

Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin (11)

• Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin 129
  • Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin 006
  • Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin 016
  • Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin 117

Banks Peninsula2, Mt Cook (17)

• Banks Pensinsula2 - Mt Cook 226

• Banks Peninsula 073
  • Banks Peninsula 022
  • Banks Peninsula 066

Kaikoura + Christchurch (13)

• Wellington2-Kaikoura-Christchurch 321
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 510
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 328
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 464

Wellington 2 + Kaikoura + Christchurch (7)

• Wellington2-Kaikoura-Christchurch 175
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 086
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 154
  • Wellington2-Kaikoura-Christchurch 015

15 tem 19 januari (east cape, Napiers, Wellington) (18)

• EAST CAPE + HAWKES BAY + WELLINGTON1 011
  • EAST CAPE + HAWKES BAY + WELLINGTON1 082
  • EAST CAPE + HAWKES BAY + WELLINGTON1 118
  • EAST CAPE + HAWKES BAY + WELLINGTON1 134

Dag 6, 7 en 8 (Rotoroa, Opitiki) (12)

• 12 tem 14 januari 049

• Kuala Lumpur 004
  • Kuala Lumpur 006
  • Kuala Lumpur 005

This site is only viewable in landscape mode !