Reisverhalen

Banks Peninsula2 + Catlins

09 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 09 Februari 2015 | 0 Reacties

Donderdag 5 februariDeze camping had naast een verlicht toilet nog een bijkomende faciliteit, namelijk een gratis wekdienst. Om klokslag half acht bonkte de plaatselijke commissaris op onze deur met de mededeling dat we om acht uur verplicht waren uit te checken. Hier hadden we ons natuurlijk niet o...

Oamaru, Moeraki, Shag Pt, Dunedin

04 Februari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 04 Februari 2015 | 0 Reacties

Zondag 1 februari Afscheid nemen van zulk een mooie plek, t was moeilijk. Het ging dan ook heel geleidelijk aan…. Nog een lekker ontbijt, een beetje spelen in het winkeltje en dan ‘back on the road’. We zouden die dag de bergen inruilen voor de zee. We hielden nog een korte pauze aan een klei...

Banks Peninsula 2, Mt Cook

31 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 31 Januari 2015 | 0 Reacties

Dinsdag 27 januariWe zouden het rustig aan doen, deze dag. Voor het eerst tijdens onze reis zagen we de hemel wat grijzer kleuren. Wolken kwamen opzetten vanuit de bergen. Na de gebruikelijke huishoudelijke taken (en ja, de was doen, dat hoort er na een paar weken ook al bij) en het huiswerk van Jop...

Banks Peninsula1

27 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 27 Januari 2015 | 0 Reacties

Zondag 25 januariGrappig ! Wat gisterenavond nog een zeer idyllische plekje was, bleek bij dageraad een ordinaire parking van een recreatiedomein te zijn. De ‘dagjestoeristen’ uit Christchurch en omgeving stroomden toe. Die dag zouden ook wij het wat rustiger aan doen. Na de lessen van Joppe waren w...

Wellington2 + Kaikoura + Christchurch

24 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 24 Januari 2015 | 0 Reacties

Dinsdag 20 januariOntwaken in de stad, ondanks het lawaai toch nog redelijk geslapen. Joppe was klaar voor zijn eerste toets aan de andere kant van de wereld : rekenen ! In tussentijd werd de was en afwas gedaan. Rond de middag gingen we dan op pad. Die dag zouden we vooral de ‘oude haven’ verkennen...

15 tem 19 januari

19 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 19 Januari 2015 | 0 Reacties

Donderdag 15 januari Eerst alweer een lekker ontbijt ‘met zicht op zee’ : vers fruit met yoghurt en muesli, dan nog het taakje van Joppe maken (alweer die wiskunde!) en rond de middag vertrokken om de ‘east cape’ te verkennen. Het werd een prachtige tocht, vol afwisseling : de weg slingerde tussen b...

Dag 6, 7 en 8

14 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 14 Januari 2015 | 0 Reacties

Maandag 12 januariEindelijk is het zover ! We mogen onze camper gaan afhalen. Nog wat formaliteiten en off we go !ah ja t is juist, ze rijden hier aan de linkerkant, o jeetje, even aanpassen, maar het went wel ! Ons Wendy is niet meer van de jongste, maar het is een kranige dame en ze is vooralgroot...

DAG 5 : Auckland

11 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015 | 5 Reacties

Dag 5 : AucklandVandaag naar de zoo geweest. was erg leuk voor de kindjes. We beginnen er stilaan in te komen. Want in het begin is het toch wel een beetje aanpassen, zo in een totaal nieuwe omgeving. We kijken er erg naar uit om morgen de mobilhome op te pikken en dit prachtige land te verkennen....

DAG 4 : Auckland

11 Januari 2015 | My First Trip... | Nieuw Zeeland | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015 | 0 Reacties

DAG 4 : AucklandLaat erin is .... vroeg er weer uit ! Die jetlag toch : een hele dag slapen in het vliegtuig maakt dat je de volgende nacht natuurlijk aan enkele uren genoeg hebt. Van ons IBIS hotel namen we de bus naar het centrum van Auckland, daar hadden we een 'airbnb' geboekt (bij Sally en John...

DAG 3 Vlucht Maleisië - Nieuw Zeeland

11 Januari 2015 | My First Trip... | Maleisië | Laatste Aanpassing 11 Januari 2015 | 0 Reacties

DAG 3 : de vlucht naar Nieuw ZeelandDeze vlucht verliep merkelijk beter dan de vorige. Het was eigenlijk een soort 'dagprogramma' : s morgens vroeg opstaan en s avond (zeer) laat arriveren op je eindbestemming. Kindjes hebben tijdens de vlucht zeer goed geslapen, dat was ook echt wel nodig. Echte cu...

Reizen in de tijd

This site is only viewable in landscape mode !